Ön az ENT House Budapest fül- orr- gégészeti rendelő blogját olvassa. A blogon szakmai témákat boncolgatunk, betegségeket és azok kezelését ismertetjük, friss kutatásokat, ajánlásokat elemzünk, érdekes eseteket mutatunk be, elsősorban kollégáknak, másodsorban betegeknek. Fül- orr- gégészet minden mennyiségben!
Podcastünkben élőszóban is beszélgetünk szakmai kérdésekről, 10-25 perces adások formájában. A csatornánkat itt találja:
Természetesen az itt leírtak nem helyettesítik a vizsgálatot, csak kiegészítő jellegű információk. Ezzel kapcsolatos részletes jogi nyilatkozatunk ITT érhető el. A blog íróinak nincs kapacitása, és jogilag sem találják vállalhatónak, hogy általuk korábban nem kezelt betegeknek email-ben egészségügyi tanácsokat adjanak.
Az utóbbi két blogbejegyzésem egy web 2.0-ás alkalmazás, a twitter fül- orr- gégészeti felhasználásával volt kapcsolatos. Most egy még ennél is kevésbé szakmai poszt következik, de ígérem, a következő bejegyzéseimmel majd ismét visszakanyarodok a fül- orr- gégészethez. Azonban egy nagyon tanulságos konferencián volt alkalmam bemutatni a rendelőnk online megjelenését, ennek kapcsán írok most.
Két hónappal ezelőtt a Kreatív magazin főszerkesztője, Szigeti Péter megkeresett azzal, hogy a neten rátalált a rendelőnkre, és látta a különböző közösségi hálózatokon való aktív, szerinte példaértékű részvételünket. Mivel éppen egy alapvetően web2.0-ás lehetőségekre fókuszáló gyógyszerkommunikációs konferenciát szerveztek, felkért, hogy egy előadás formájában osszam meg a tapasztalataimat. Ugyanis ennek az internetes megjelenési formának, a közösségi hálózatok intézmények által történő használatának nagy kultúrája még nincs Magyarországon. A magyar egészségügyben rajtunk kívül csak a Kindler Medical pszichológiai magánrendelőről tudom, hogy használ web2.0-ás eszközöket (blog, twitter), de sajnos másról nem. A konferencia programja egyébként ITT, az előadásom pedig alább tekinthető meg. Remélem minden böngészőben működik, simán csak a prezi embedd funkcióját alkalmaztam.
Azért egy pár szóban magáról a konferenciáról is írnék. Összességében nagyon hasznos volt, hogy ott lehettem, remélem ezt a többi részt vevő is így érezte. Nagyon fontosnak érzem, hogy három olyan emberrel is találkoztam végre élőben, akikkel a virtuális világban már többször is beszéltem, és nagyon nagyra tartok.
Először is Meskó Bercit (vagyis három hete már dr. Meskó Bertalan) említeném, akinek a MedIQ blogja ugyan csak egy mellékprojektje a Webicina.com, a Scienceroll, és még egyéb más webes megjelenés mellett, de mégis az ő blogja lehet a kályha, amitől el tudunk indulni, ha meg szeretnénk ismerni az egészségügy web2.0-ás lehetőségeit. Vagyis nem kályha, hanem inkább high-tech fűtőrendszer. Ő az az ember, aki hazánkban leginkább érti és átlátja az egészségügy és internet kapcsolatának lehetőségeit. Többek között én is az ő iskolájában nevelkedtem, remélem ez nem dehonesztáló számára.
Öröm volt találkozni Jóföldi Endrével is, aki keresőalkalmazások fejlesztésével foglalkozik. Többek között a magyar dokim.hu orvosi kereső is neki és munkatársainak köszönhető, ennek widget-e itt a blog bal szélén, feljebb is megtalálható. Lehet próbálgatni, nagyon praktikus! Pont tegnap, a konferencia napján mutatták be kollégái San Franciscoban a legújabb egészségügyi keresőjüket, a HealthMash-t. Egyébként ha mindez nem elég, a Kereső Világ blogot is ő írja.
És végül, de nem utolsó sorban örülök, hogy találkozhattam az egyik főszervezővel és egyben a konferencia moderátorával, Szigeti Péterrel is. Utólag is köszönöm neki a meghívást!
Az elhangzott előadások közül -Berci és Endre előadása mellett- mindenképpen kiemelném Bitter Brunoét, aki a Next Wave képviseletében villantott fel útmutatónak nagyon jó külföldi példákat a web2.0-ás lehetőségekről, valamint Bodó Zoltánét, aki a Synovate részéről vízionált integrált otthoni egészségügyi monitor rendszereket a nem is túl távoli jövőben.
Remélem, hogy az előadások során/után a hallgatóságban is felmerült az igény, hogy az általuk képviselt gyógyszercéggel megjelenjenek a közösségi hálón! Fontos, mert szerintem Magyarországon ezen a téren is hátrányban vagyunk, miközben rendkívül hasznos, és költséghatékony megjelenési forma lehet egy gyógyszercég részére.