a blogról

 

Ön az ENT House Budapest fül- orr- gégészeti rendelő blogját olvassa. A blogban aktuális és érdekes szakmai témákról esik szó, elsősorban orvoskollégáknak, részben pedig betegfelvilágosítási céllal. Fül- orr- gégészet minden mennyiségben.
Természetesen az itt leírtak nem helyettesítik a vizsgálatot, diagnózis vagy terápiás terv felállítására nem alkalmas, csak kiegészítő jellegű. Részletes jogi nyilatkozat ITT.

EgeszsegKommando


A blog írói:
horvatht_otsz.jpeg

dr. Horváth Tamás Ph.D.

http://drhorvathtamas.com/

Szakterülete: fül- orr- gégészet
e-mail: horvatht [at] gmail.com
A blog írója az ENT House Budapest munkatársa



dr. Varga Zsuzsa


Szakterülete: fül- orr- gégészet
e-mail: dr.zsuzsa.varga [at] gmail.com
A blog írója az ENT House Budapest munkatársa

 

Facebook oldalunk:


delicious 40x40-2

 

Statisztikák



Free Page Rank Tool



 

 

Címkék

Címkefelhő

Hogyan javíthatunk gyógyszer nélkül a refluxon?

2015.10.31. | HTamas |

Címkék: életmód reflux

Az emúlt időszakban a rendeléseim néha belgyógyászati szakrendelésnek tűntek, mert annyi refluxos beteget láttam. Persze ezen betegek csak egy részénél tűnik biztosnak a reflux diagnózis, a töbieknél ki kell zárni, de akkor is rengeteg ilyen problémával találkozom mostanában. Mivel a gégészeti reflux (LPR - laryngopharyngeal reflux) diagnosztikájában abszolút elfogadott opció a "puding próbája az evés", tehát hogy a klinikai diagnózis elégséges a kezelés megkezdéséhez, fel szoktam írni savcsökkentő gyógyszert, és megbeszéljük, hogy milyen egyéb, életmódbeli-táplálkozási lehetőségek vannak, amik segíthetnek e refluxos panaszok csökkentésén. Ez utóbbi egy elég hosszú lista, amit aztán az ambuláns lapra nem szoktam teljes részletességel leírni, csak elmondom. De mivel tényleg elég sok minden, ezért gondoltam összeszedem ide a blogra, aztán meg meg majd azt fogom mondani a betegeknek, hogy ha elfelejtené, akkor majd itt megtalálhatja.

Szóval ezekkel segíthet valaki a refluxos panaszain:

Életmódbeli változtatási lehetőségek:

- Dohányzást abbahagyni
- Csökkenteni a testsúlyt súlyfelesleg esetén
- Több fizikai aktivitás, sportolás normális testsúly esetén is
- Megemelt felsőtesttel való alvás
- Gyomor környékén szorító ruházat kerülése
- Ha túl stresszes, próbáljon relaxálni

Táplálkozásban rejlő lehetőségek:

Általánosságok:
- Korai vacsora, legalább 3 órával lefekvés előtt
- Minél lassabban, alaposan rágva kell enni
- Többször keveset kell enni, mintsem ritkán sokat

Többet fogyasztani:
- Rostos étel (gabona)
- Zöldség-gyümölcs
- Szénsavmentes víz

Kevesebbet fogyasztani:
- Alkohol
- Kávé
- Szénsavas üdítő
- Túl édes ételek
- Fűszeres ételeket
- Savas zöldségek-gyümölcsök (alma, narancs, paradicsom, fokhagyma, stb.)