a blogról

 

Ön az ENT House Budapest fül- orr- gégészeti rendelő blogját olvassa. A blogban aktuális és érdekes szakmai témákról esik szó, elsősorban orvoskollégáknak, részben pedig betegfelvilágosítási céllal. Fül- orr- gégészet minden mennyiségben.
Természetesen az itt leírtak nem helyettesítik a vizsgálatot, diagnózis vagy terápiás terv felállítására nem alkalmas, csak kiegészítő jellegű. Részletes jogi nyilatkozat ITT.

EgeszsegKommando


A blog írói:
horvatht_otsz.jpeg

dr. Horváth Tamás Ph.D.

http://drhorvathtamas.com/

Szakterülete: fül- orr- gégészet
e-mail: horvatht [at] gmail.com
A blog írója az ENT House Budapest munkatársa



dr. Varga Zsuzsa


Szakterülete: fül- orr- gégészet
e-mail: dr.zsuzsa.varga [at] gmail.com
A blog írója az ENT House Budapest munkatársa

 

Facebook oldalunk:


delicious 40x40-2

 

Statisztikák



Free Page Rank Tool



 

 

Címkék

Címkefelhő

Az alvás hatása az egészségre az influenza szezonban

2009.10.25. | HTamas |

Címkék: alvás alvászavar diagnosztika influenza horkolás


 

Mint ahogy azt pár nappal ezelőtt írtam, az évfordulós összejövetelünk kapcsán más kolléga is kedvet kapott, hogy szakmája friss híreiről alkalmasint írjon a blogban. Elsőnek dr. Horváth Róbert, alvás- és horkolásdiagnosztikával foglalkozó tüdőgyógyász kollégánk írt egy bejegyzést egy nagyon aktuális témáról:

 

 

 
„Egy a New York Times-ban megjelent cikk szerint a rossz alvás hajlamosít a megfázásra. Márpedig ebben az évben még fontosabb, hogy védekezzünk a fertőzések ellen, hiszen most már a hagyományos influenza mellett H1N1 sertésinfluenza járványra is számíthatunk. Legalábbis, ha hihetünk az előrejelzéseknek.

 

Melyek a védekezés legegyszerűbb módjai?

 

A New York Times javaslata:
Tartsa be az alap higienes szabályokat: mosson kezet, ne érintse az arcát a kezével, kerülje az influenzás betegeket. De ezeken túl is sokat tehet az egészségéért, például ha jól alszik. Úgy találták, hogy azok az emberek, akik 7 óránál kevesebbet alszanak, háromszoros eséllyel betegszenek meg. Többek között ezért is az AASM (American Academy of Sleep Medicine) azt ajánlja, hogy mindenki aludjon 7-8 órát naponta. Szintén a New York Times cikkében hivatkoznak egy idén publikált tanulmányra, mely molekuláris szinten világít rá az alvás fontosságára az egészség megőrzésében. Eszerint a kevés alvás az immunrendszer legyengülését okozza, ugyanis ha az alvás mennyisége kielégítő, a fertőzés leküzdésében szerepet játszó fehérjék termelődése fokozódik.

 

 

Kommentár a New York Times cikkéhez:
Az alvás mennyiségét nagyon gyakran nem tudjuk fokozni időhiány vagy elalvási-átalvási zavar miatt. Ráadásul az alvás mennyiségén túl az alvás minőségének is kitüntetett szerepe van az egészség megőrzésében. Az alvás minőségét leggyakrabban az éjszakai mikroébredések rontják, melyek a sokszor horkolással járó kóros alvási állapot során jelentkeznek. Az alvászavarok (insomnia, elalvási-átalvási zavar), vagy horkolás eredetének, súlyosságának kiderítésére már számos kérdőív készült, azonban a kóros alvási állapotok megjelenési formái az utóbbi időben olyannyira változtak, hogy gyakorlatilag csak az eszközös, poligráfos vagy poliszomnográfos mérésekkel lehet korrekt diagnózishoz jutni.

 

dr. Horváth Róbert Péter”