a blogról

 

Ön az ENT House Budapest fül- orr- gégészeti rendelő blogját olvassa. A blogban aktuális és érdekes szakmai témákról esik szó, elsősorban orvoskollégáknak, részben pedig betegfelvilágosítási céllal. Fül- orr- gégészet minden mennyiségben.
Természetesen az itt leírtak nem helyettesítik a vizsgálatot, diagnózis vagy terápiás terv felállítására nem alkalmas, csak kiegészítő jellegű. Részletes jogi nyilatkozat ITT.

EgeszsegKommando


A blog írói:
horvatht_otsz.jpeg

dr. Horváth Tamás Ph.D.

http://drhorvathtamas.com/

Szakterülete: fül- orr- gégészet
e-mail: horvatht [at] gmail.com
A blog írója az ENT House Budapest munkatársa



dr. Varga Zsuzsa


Szakterülete: fül- orr- gégészet
e-mail: dr.zsuzsa.varga [at] gmail.com
A blog írója az ENT House Budapest munkatársa

 

Facebook oldalunk:


delicious 40x40-2

 

Statisztikák



Free Page Rank Tool



 

 

Címkék

Címkefelhő

ENT House Budapest rendelő közösségi online megjelenése: update

2009.09.29. | HTamas | 3 komment

Címkék: ent house hírek

 

Lassan két hónappal ezelőtt kristályosodott ki bennem az ENT House Budapest rendelő közösségi online megjelenési stratégiája, melyről akkor írtam is. Két okból vettem elő most ismét ezt a témát. Az egyik, hogy lassan készen van az előadásom a Kreatív által rendezett E-PATIENT, E-DOCTOR konferenciára, mely előadás megtartására pár hete Szigeti Péter kért fel, látva az interneten a rendelőnk nevében, folytatólagosan, aljas indokból elkövetett csetlés-botlásaimat. Másrészt ma este, a rendelésem végén volt alkalmam kicsit elbeszélgetni az egyik betegemmel, aki az interneten talált minket. Próbáltam faggatni őt, hogy szerinte mivel tudnánk javítani a webes megjelenésünket. Most nem akarok senkit sem untatni, hogy ő miket mondott, de a beszélgetés konklúziója számomra a facebook oldalunk előrébb tolása volt.

Valójában ez a bejegyzés ennek a beszélgetésnek lehetne a folytatása, csak ezúttal a blog olvasóit szeretném megkérni arra, hogy ugyan mondják már el a véleményüket ők is. Hiszen most már átlag napi 60 feletti látogató jár erre. Tudom, ez nem sok, de egy ennyire speciális, új bloghoz képest talán nem annyira rossz, és biztos a látogatóknak is van javaslatuk, sőt, nagy eséllyel ők még jobban értenek az internethez, mint én. Mindenesetre én most leírom, hogy egész konkrétan milyen vízióm van az ENT House Budapest rendelő internetes megjelenését illetően, aztán nagyon várom az építő jellegű kritikákat!
 
 
Alapvetően a rendelő internetes megjelenését 5 alappilléren képzelem el, és ennek mentén dolgozom rajta.
 
Ezek pedig:
 
- honlap
 
- közösségi oldal (facebook)
 
- blog
 
- mikroblog (twitter)
 
- közösségi könyvjelző (del.icio.us)
 
Ezek a platformok grafikus ábrázolásban az alábbiakban láthatók, két szempontot figyelembe véve, nevezetesen a dinamizmust, valamint hogy kihez szól: orvoskollégához, vagy beteghez. Elnézést a képminőségért, egy óra farigcsálás után sem tudtam szebb minőségűre feltornázni a képet.
 
 
Természetesen az origo a honlap, azonban ez a legstatikusabb, legalábbis jelenleg. Per pillanat nem is terveznék bele olyan jellegű fejlesztést, mint blogmotor, vagy fórum, de később majd nem kizárt egy ilyen jellegű integráció sem. A honlap mellett a betegekkel való kommunikációban a második számú szerep holtversenyben a blog és a rendelői facebook oldal (lenne). Mindkettő egyformán dinamikus, de míg a facebook oldal szinte kizárólag a rendelővel kapcsolatos friss információk és képanyagok miatt jött létre, addig a blog csak szakmai híreknek, újdonságoknak, gyakran feltett kérdések miatt, és fül- orr- gégészeti, valamint határterületi tudástárnak készül. A blog írása elég nehéz néha. Hiszen a fejlődés molekuláris szinten történik a tudományban, de azt meg a nagy többség nem érti. Ez viszont azzal jár, hogy a molekulákat érthetővé kell tenni, márpedig emiatt sokszor az ágytól kell elindulni, hogy elmagyarázzak valamit. De azért remélem sikerül... Muszáj megosztani az információt, hiszen alapvetően kétfajta ember él a földön: az egyik, akinek volt fül- orr- gégészeti betegsége, a másik, akinek majd lesz.
 
 
 
A másik vonal, a facebook oldal követettsége, ha van ilyen magyar szó, még nem nagyon megy. Én ezt a facebook egyelőre kisebb penetrációjának tudom be, vagyis inkább remélem, hogy ezért van. Viszont már az előző webes megjelenéssel kapcsolatos bejegyzésemben színt vallottam: az iwiw-et nem tartom megfelelő platformnak erre a célra. Pont az hiányzik belőle, ami egy vállalkozásnak jó lehet: a dinamizmus. Már akkor is sajnáltam, most is sajnálom, de ez van. A Webisztánon, vagy az Online Marketing blogon nálam hozzáértőbb emberek is elmondják erről a véleményüket.
 
 
 
Érdekesen alakult a twitter, mely abszolút nem olyan irányt vett, mint amit az elején gondoltam. Az eltelt pár hónap alatt kiderült, nekem illetve a rendelőnek a twitter a szakmai fejlődést, kapcsolatkiépítést és fenntartást szolgálja, gyakorlatilag nincs köze a betegekkel való kommunikációhoz. Bár egyvalaki pont a twitter révén jutott el hozzánk, mint beteg, és azóta is jó twitter-kapcsolatot ápolunk egymással, de ő fehér holló. Ennek a facebookhoz hasonlóan szerintem hazai penetrációs okai vannak. Ezzel együtt kb. egy hónapja létrehoztam egy külön magyar nyelvű twitter fiókot, mert nagyon örülnék, ha egyszer a twitter Magyarországon is olyan mértékben elterjedne, hogy betegkommunikációra is alkalmas lenne. Szintén elsősorban szakmai okok miatt jött létre a del.icio.us közösségi könyvjelző, ahova az RSS olvasóban és a twitteren befolyó, nagy mennyiségű szakmai cikkekből csemegézek, és ezáltal nyomon követhetővé teszem a szakmai forrásaimat. Ez azt gondolom, hogy növeli a relevanciát. De lehet, hogy csak én gondolom így.
 
 
 
És most várom a kritikát, javaslatokat! Minden olyat, ami javíthat a szakma és a betegek közti kommunikáción, hatékonyabbá teszi a felvilágosítást, információcserét. Addig is kövessenek minket facebook-on!
 
 
 
(Ha nem kommentál senki, akkor csak úgy csinálom tovább a dolgokat. Már önmagában csinálni is jó dolog, de ha haszna van, az még jobb.)