A blogról

Ön az ENT House Budapest fül- orr- gégészeti rendelő blogját olvassa. A blogon szakmai témákat boncolgatunk, betegségeket és azok kezelését ismertetjük, friss kutatásokat, ajánlásokat elemzünk, érdekes eseteket mutatunk be, elsősorban kollégáknak, másodsorban betegeknek. Fül- orr- gégészet minden mennyiségben!

 

 

Podcastünkben élőszóban is beszélgetünk szakmai kérdésekről, 10-25 perces adások formájában. A csatornánkat itt találja:

 

spotify_2.jpg

 

Természetesen az itt leírtak nem helyettesítik a vizsgálatot, csak kiegészítő jellegű információk. Ezzel kapcsolatos részletes jogi nyilatkozatunk ITT érhető el. A blog íróinak nincs kapacitása, és jogilag sem találják vállalhatónak, hogy általuk korábban nem kezelt betegeknek email-ben egészségügyi tanácsokat adjanak.

 

 

A blog írói az ENT House Budapest mukatársai:

 horvatht_otsz.jpeg

dr. Horváth Tamás Ph.D.

fül- orr- gégész

érdeklődési terület: fülsebészet

email: horvathtamas[at]enthouse.hu

(drhorvathtamas.com)

 

 vargazsuzsi_ildi.jpg

dr. Varga Zsuzsa

fül- orr- gégész

érdeklődési terület: rhinológia, otoneurológia

email: dr.zsuzsa.varga[at]gmail.com

 

 

 hiteles_egeszsegugyi_weboldal_2017_pecset.png

 



Free Page Rank Tool

Címkék

Címkefelhő

Érzéstelenítés ventillációs (grommet) tubus beültetéshez

2011.04.29. | drHorváthTamás | komment

Címkék: fül dobhártya ventillációs tubus középfülgyulladás krónikus

Tegnap be akartam rakni egy nagyon jó barátomnak mindkét dobhártyájába ventillációs tubust. Kisgyermekkora óta folyamatosan savós középfülgyulladása van, anno orrmandulaműtéte is volt, fülfelszúrások, fülműtét, tubus, tubus ki, tubus vissza, ismét felszúrások, megint tubus, stb. Végül elég sok időt elvacakoltam, mert elkövettem azt a hibát, hogy nem akartam fájdalmat okozni. Ez így elég furán hangzik, de az történt, hogy annak idején is már raktam be neki úgy tubust, hogy bonain oldatos vattát raktam a dobhártyára egy jó hosszú időre, aztán simán felszúrás + tubus történt, és most is ezt akartam tenni. Mindezt csak azért, hogy ne kelljen érzéstelenítő injekciót adjak a hallójáratba, mert nem akartam fájdalmat okozni magával az érzéstelenítéssel. Inkább reménykedtem abban, hogy elég lesz megint a bonain. De most nem volt elég, ezért ment a szerencsétlenkedés, fájdalom, és elment egy csomó idő.

Konklúzió: grommet tubusnál nem érdemes helyi, vattás érzéstelenítéssel szórakozni. Rendes infiltrációs érzéstelenítés kell, szinte mintha tympanotomiát, dobüregi feltárást szeretnénk csinálni. Utána már a tubus behelyezés csak ujjgyakorlat. Lehet, hogy az érzéstelenítő injekció rosszul hangzik a betegnek, és adott esetben pár másodpercig tényleg rosszabb, mint a vatta, de utána a beteg jobban jár vele.

Ha pedig ez egy ilyen coming out bejegyzés, akkor még ragozom: Abban is tévedésben voltam, hogy eddig azt hittem, hogy a bonain oldat olyan, mint a lidocain, egy sima, egyszerű érzéstelenítő származék, hiszen még a vége is -ain (lidocain, novocain, stb.). De nem, a bonain oldat dr. Bonain-ról kapta a nevét, aki mint kiderült a diphteria kapcsán alkotott állítólag maradandót, és az oldatában kokain, fenol, és mentol van.

süti beállítások módosítása